HSMAI Eventprisene flyttes til Møte- og Eventbørsen i januar
Vi hadde planlagt å legge Møte- og Eventbørsen igjen til Scandic Fornebu, da vi var veldig fornøyd der i fjor. Så, i et møte med NHO Reiseliv, orienterte de oss om at NHO-konferansen og NHO-middagen også var satt til onsdag 9. januar, og at det er svært uheldig at dette er på samme dag. Det er vi enig i, siden det er mange av våre medlemmer som gjerne vil delta hos NHO også. Spesielt gjelder dette prisfesten.
Vi har i den anledning sjekket mange alternativer, og ett av dem har vært å ha prisfesten dagen før og så videre, men det har ikke lykkes oss å finne en bra løsning for det. Samtidig er det trolig ikke bra og kjøre Møte- og Eventbørsen dagen etter en stor fest. Det beste er å ha alt på en dag.
Disse utfordringene fikk oss til tenke utenfor boksen, som det heter. Vår bransje blir mer og mer opptatt av de store inntektene som kommer fra events. Vi har mange eventbyråer som medlemmer. Vi har lykkes godt med HSMAI Eventprisene, og har fått svært gode evalueringer på det, og events og opplevelser vil få enda større fokus fra oss i HSMAI.
Samtidig må vi, som alle andre, tenke stordriftsfordeler og hvordan vi kan utnytte våre ressurser på en optimal måte.
Etter å ha diskutert dette inngående, kom det opp en idé som vi nå har testet ut hos mange, både kjøpere, utstillere og eventbransjen spesielt.
Vi har besluttet å slå sammen HSMAI Møte- og Eventbørsen med HSMAI Eventprisene, og samle dette til et storslagent arrangementet i januar.
Vi har sett på ulike måter å gjøre det på, og mange av prisene vil deles ut på dagtid. Målet er at prisutdelingen på kvelden skal ta kortere tid enn tidligere år, slik at vi får godt med tid til mingling. Kort oppsummert er tilbakemeldingen følgende:
- Det fremstår riktig overfor bransjen og kundene som ønsker å delta
- Vi kan lage et knallbra faglig program, som kundene tiltrekkes, av ved å samle ressursene
- Det vil gi enda større pondus og volum, som er viktig for kundene
- Det lønner seg godt økonomisk
MERK: Endring av tid og sted
Dette vil finne sted tirsdag 8. januar, på MEET Ullevaal, i samarbeid med Fursetgruppen og Thon Hotels.
Konseptet HSMAI Møte- og Eventbørsen videreføres. Det blir fortsatt forhåndsbookede møter, gode foredrag fra scenen, og plenty av tid til mingling og networking.
Den største forskjellen er at arrangementet blir større. Det blir flere utstillere, flere kunder og ikke minst enda flere fra eventbransjen!
Eventbransjen ønsker det nye konseptet velkommen
– Jeg mener at HSMAI nå tar et innovativt og fremtidsrettet grep, når man slår sammen HSMAI Møte- og Eventbørsen , HSMAI Eventprisene og den store festaften for reiselivsbransjen. Awards-show kommer til å måtte forandre og fornye seg i fremtiden, og det er dette nå HSMAI gjør, sier 6.Sans’ CEO Per Morten Bergh (bildet), og fortsetter:
– Det å slå sammen den vellykkede eventbransje-aftenen og reiselivsarrangementet, er et spennende, fremtidsrettet og modig grep av HSMAI.
HSMAI skal, sammen med eventbyrået 6. Sans, skape et arrangement som er like bra, eller enda bedre enn det vi hadde på Scandic Fornebu i januar. Evalueringen viste da at 98 prosent av utstillerne ønsket å være med igjen neste år! Vi skal få med oss enda flere gode kunder, og fortsatt ha fokus på å gjenskape den intime atmosfæren som vi hadde på Scandic. Vi har stor tro på at dette blir veldig bra!
Foto: Per Morten Bergh, CEO i 6.Sans. Foto fra 6.Sans.